Sosyal Medya Pazarlaması, Hedeflerinizi Karşılamada Size Nasıl Yardımcı Olabilir?

Sosyal Medya Pazarlamasının Getirileri

Yapmış olduğunuz sosyal medya pazarlaması size ve işletmenize şunları kazandırır ;

  • Web site trafiği
  • Kullanıcılar tarafından yapılan geri dönüşümler  
  • Marka bilinirliğini arttırmak 
  • Marka kimliğini oluşturmak
  • Anahtar kitlenizle iletişim ve etkileşimi geliştirme



-Web site trafiği


Sitenizin sayfalarını yeterli derecede bilgi ile doldurarak sosyal ağlar üzerinde paylaşarak insanları sitenize davet edebilirsiniz. Yanlız unutmayın siteye girmeleri kolay çıkmaları dahada kolay olacaktır sitenizin alt yapısını sağlam oluşturmalı ve içeriğinizi kaliteli ve özgün olarak oluşturmalısınız.

-Kullanıcılar tarafından yapılan geri dönüşümler  

Sosyal medyayı kullanan ve sizin içeriklerinize denk gelen kullanıcıların verdiği reaksiyonlara göre ürünleriniz hakkında veya işletmeniz açısından insanların gözünde pazarlamanın vermiş olduğu artıları eksileri tartabilir. Daha iyisini yapmak için elinizde veri toplayabilirsiniz.

-Marka bilinilirliğini arttırmak

Yapmış olduğunuz pazarlama ve reklam çalışmaları ile sektörünüzle ilgili bir çok kişi veya kuruluş internet üzerinden size denk gelicek ve yaptığınız içerik ve paylaşıma göre akılda kalıcılığınız artıcak, sağlam bir reklam ile belki bir kerede tüm Türkiye markanızı tanıycak. Bu yüzden marka oluşturulma aşamasında baştan aşağı her yaptığınız işlemi ölçüp biçtikten sonra hareket etmelisiniz.

-Marka kimliğinizi oluşturmak

Sosyal medya üzerinde yaptığınız paylaşımlar ve içerikler ayrıca pazarlama teknikleriyle oluşturulmuş reklamlarınız gün geçtikçe gerinizde kalıcaktır ve yaptığınız herşey sayfalarınızda geçmişe dönüp baktığınızda nasıl bir çizgide yürüdüğünüzü eksiklerinizi, tarzınızı ve kimliğinizi size göstericektir.

-Anahtar kitlenizle iletişim ve etkileşim oluşturmak

Sosyal medya pazarlamasında size geri dönüş olarak güzel bir takipçi kitlesi oluşturursunuz sizden haberleri merakla bekleyen ürünlerinizle ilgilenen ve paylaşımlarınızı içeriklerinizi merakla bekleyen bir takipçi topluluğu oluşturmuş olursunuz. Yaptığınız her reklam kampanyasında ilk onların haberleri olur ve iyi kötü tekpkilerini her zaman sizlere belirtirler , takipçilerinizin size olan iyi kötü yorumlarını her zaman inceleyerek gerekli görülen her etkileşime yanıt vererek onları mutlu etmeyi ihmal etmemelisiniz.

Daha sonraki yazımızda en iyi sosyal medya pazarlama ipuçları nelerdir bunlardan bahsedicem. Şimdiye kadar sosyal medyada ticaret yapmanın veya sosyal medyayı ticari amaçlı kullanmanın faydalarını ve kolaylıklarını ele almıştık ve firmalar için kurumsal profiller oluşturmaktan bahsetmiştik. Umarım okuyanlara az da olsa faydalı olmuştur, şimdilik hoşçakalın bir dahaki yazımda görüşmek üzere .

Yorumlar