İşletmeler İçin Sosyal Medya Pazarlaması

İşletmeler İçin Sosyal Medya Pazarlaması Rehberi

Sosyal medya pazarlaması her ölçekteki işletmenin potansiyel müşterilere ulaşması için en kolay bir pazarlama yoludur. Hem ücretsiz olması hemde çok fazla sayıda insana ulaşabilme imkanınızın olması gerçekten muazzam fayda sağlamaktadır ticari açıdan işletmelere.İnsanlar zaten çoğu marka ve firmayla çoktan sosyal medya üzerinde iletişime geçmiş ve takipçi durumunda iken siz sonradan gelip nasıl diğerleri ile başa çıkacaksınız doğru yapmanız gereken bir kaç püf noktaya bu makalemde değinicem.

Hala sosyal medyada işletmenizin adı geçmiyorsa eğer bu sizin için büyük bir eksidir daha önceki yazılarımda sosyal medyada ticarete girişin ilk bölümlerinden bahsettim bu makalemde size pazarlama kısmında neler yapmanız gerektiğinden bahsedicem ilk iki makaleyi okumayanlar şöyle devam edebilirler ; 1. Takipçi Satın Almak ve Sosyal Ağlarda Ticarete Giriş  2. Sosyal Medya'da Ticaret Yapmak

Verdiğim iki makaleye göz gezdirdikten sonra veya daha önceden okuyanlar için artık konumuza geri dönüp sosyal medyada pazarlama teknikleri 'nden bahsetmeye devam edebiliriz.Unutmayın eğer gerçek anlamda sağlam bir sosyal medya reklamı ve pazarlaması yapabilirseniz markanıza kemik bir takipçi kitlesi ve satışlarınızı iki üç katına çıkartacak potansiyel müşteri yakalayabilirsiniz sizin elinizde.

Sosyal Medya ve Pazarlama

Sosyal medyada ürününüzü veya firmanızın tanıtımını yapmaya başlamadan önce mutlaka plan ve program yapmanız gerekli. Rakiplerinizi iyi analiz etmeli neler yapacağınızı önceden kafanızda oluşturmalı ve kendinize bir hedef belirlemeyi asla unutmamalısınız. Aksi takdirde bir denizde rotasını kaybetmiş bir gemiden farksız bir şekilde bir oyana bir bu yana savrulur gidersiniz ve batmaya mahkumsunuzdur yada dalgalar sizi nereye götürürse bu kısım önemli plan proje ve rakipleri iyi analiz edip kendimize bir hedef belirliyoruz vede bir kalite çizgisi o hedefe ulaşmayı oluşturduğunuz kaliteden ödün vermemeyi kendinize misyon edinmelisiniz .

Hatay Medeniyetler Sofrası - Sosyal Medya Pazarlama Örnekleri Arasında En Başarılı İşletmelerdendir.


Pazarlama yapmak için kendinize hedef belirlemeye yarıyacak bazı sorular;
- Sosyal medyada ticaret yapmak veya pazarlama reklam çalışması yaparak neyi hedefliyorsunuz ? Satışlarımı ? isminizin duyulması ve bilinilirliğinizin artması mı ?

-Kullandığınız sosyal medya ağlarına tam olarak hakimmisiniz ? işleyiş nasıl ilerliyor kuralları nelerdir vs.

-Sosyal medya pazarlaması yaparken nasıl bir imaj oluşturmayı düşünüyorsunuz. Sizi takip edenlere ne tür bir mesaj vericeksiniz.

Bu soruları kendinize sorarak işletmeniz bilgilendirilmeli ve cevaplarını kendinize verebilmelisiniz ve sosyal medya projeniz şekillendirilmeli.Bundan sonraki aşamaları bir dahaki makalemde paylaşıcam şimdilik emin adımlarla anlattığım gibi profilleri doldurup plan projenizi hazırlayıp yolunuza ağır ağır devam edin her attığınız adım proje dahilinde olsun ve çizginizden çıkmayın, kendinize iyi bakın görüşmek üzere.

Yorumlar