Sosyal Medya Pazarlamasını Kullanmanız İçin 16 Neden

Sosyal medya pazarlamasının , normal hayatta yapılan pazarlamaya göre %100 daha yüksek geri dönüş ve başarı oranı olduğunu biliyor muydunuz ? veya B2B (Bir şirketin  bireyler yerine şirketlere satış yapmasına, İngilizcede Business to Business denir.) şirketlerin sosyal medya pazarlamasını %80 kullandığını? Ne sattığınız ve kime sattığınız önemli değil, bir pazarlama aracı olarak sosyal medyayı kullanmak markanızı büyütmenize ve cüzdanınızı doldurmanıza yardımcı olabilir.

Oyunun bu noktasında işletmenizin aktif bir sosyal medya hesabına sahip olmaması, ve hala eski düzen pazarlama teknikleriyle bir şekilde tanıtım çalışmaları yapmanız takdire şayan ancak diğer işletmeler sosyal medyanın gücünü kullanarak yurt dışına bile açıldı.

Ama bazı insanlar hala "sosyal medya benim ne işime yarıyacak ?" , "ben beceremem" gibi düşünceler içerisinde olabilir , o zaman size sosyal medya pazarlamasını kullanmanız için 16 neden sıralayalım.

Web Trafiği İçin Sosyal Medyanın Önemi

1- Sosyal medya mesajları hedef kullanıcıyı siteye yönlendirmek için kullanılır.

Sitenizde yeni bir sayfa oluşturmak gerçekten harika bir selfie çekmek gibidir. Herkesin onu görmesini ve popülerliğini korumasını istersiniz, ama dikkatini çekmek için yalvarmak istemezsiniz (ya da daha kötüsü, bunun için ödeme yapmak). İşte bu yüzden, yazılarınız veya sitenizden yayınladığınız sayfalarınız için, iyi yerleştirilmiş sosyal medya mesajları büyük fark yaratmaktadır.


2- İş için sosyal medyayı kullanmak sitenizin SEO'suna fayda sağlar.

Arama motoru tarayıcıları, hangi sayfaların tutarlı bir şekilde trafik kazandığını veya sadece orada duran, unutulmuş ve yok sayılan sayfalarınızı bilir. SEO için içerik ölümcül bir stratejidir, arama motoru sıralamasında en üst sıralarda yer almanın en önemli parçasıdır, ancak sosyal medya ile optimize edilmiş sayfalarınıza trafik çekmek, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) daha hızlı tırmanmanıza fayda sağlayacaktır.

  

Sosyal Medya Endüstri Liderleri ve Tüketiciler İle Bağlantı  Kurabileceğiniz En İyi Aracıdır

3- Doğru kullanırsanız sosyal medya gerçek ve düzgün ilişkiler kurmanızı sağlayacaktır.


Twitter ve Instagram gibi sosyal ağları pazarlama için en verimli kılan ve havalı yapan şeylerin bir kısmı, müşteri tabanınız ile olan etkileşimdir. Günlük yaşamlarına dair bilgi edinmek için tweetlerini ve durum güncellemelerini okuyabilir (ve belki de pazarlama stratejinizi sonuç olarak ayarlayabilirsiniz). . Hangi ürünleri satın alıyorlar ve neden alıyorlar ? Haftasonunda ne yapıyorlar? Ne tür mesajlar paylaşmayı seviyorlar ve hangi web sitelerine giriş yapıyorlar ?



Bazen bir kullanıcının yanıtına verdiğiniz cevap sizi popüler yapabilir, yada ünlü bir pop şarkıcısına attığınız tweet retweet olabilir, böyle bir durumda nasıl bir reklamınızın olacağını hayal edemezsiniz, para vererek yaptıramıyacağınız reklamı tek bir tweetle veya yorumla başarabilirsiniz.


4- Kullanıcılar verdiğiniz mesajlara yanıt verir.

İnsanlar Twitter ve Facebook'u pazarlama ağları değil sosyal ağlar olarak görürler. Sonuçta, reklam olarak neleri yayınladığınızı görmezden gelmeleri olasıdır ve söyleyeceklerinizi duyma olasılıkları daha yüksektir. Bunu, sitenize bağladığınızda ciddi bir web trafiğine dönüşür, arkadaşlarınız ve takipçileriniz paylaştıklarınızı paylaştıkça kendi kendinize pazarlamanın en iyi olanını viral şekilde yapmış olursunuz.


5- Sosyal medya reklamları hedeflediğiniz kitleye nokta atışı yapar.

Sosyal medyanın önemli olmasının nedenlerinden biri, sosyal medya reklamlarının son derece özelleştirilebilir yapısıdır. Örneğin, Facebook reklamları kullanıcıları konum, eğitim düzeyi, sektör ve hatta satın alma geçmişi ve beğendikleri sayfalar gibi şeylere göre hedeflemenize olanak tanır.  


6- Sosyal medya etkinliklerinizde fark edilmenize yardımcı olur.

İşletmenizin bir hayır kurumuna sponsorluk yapması veya büyük bir ticaret fuarına katılması olsun, varlığınızı güçlendirmek için sosyal medyadan daha iyi bir yol yoktur. 


Marka İmajı için Sosyal Medya Pazarlamasının Önemi


7- Sorunlara anında yanıt verebilirsiniz.

Ürününüz veya hizmetinizle ilgili bir sorun varsa, bunu anında öğrenmek istersiniz. Sosyal medya pazarlaması sürecinde aldığınız geri bildirimlerle, sorunların ne zaman olduğunu öğrenen ilk siz olursunuz ve bunları hemen çözmek için gerekli adımları atabilirsiniz. Araştırmadan sonra yapılan çalışma, tüketicilerin müşteri şikayetlerine cevap veren şirketleri takdir ettiğini (ve şirketlerin işleri doğru yapmak için zaman ayırmadığı zamanlarda dinleyebilecekleri kişilere çevrimiçi olarak katılma konusunda tereddüt etmediklerini) göstermiştir.


8- Güçlü bir sosyal medya varlığı kullanıcılar için marka sadakati yaratır.


Amerika'da Texas Tech Üniversitesi tarafından yayınlanan bir raporda, aktif sosyal medya profillerine sahip markaların daha sadık müşterileri olduğunu tespit etti. Neden olduğunu hayal etmek basit : Sosyal medyaya girip etkileşimde bulunduğunuzda ,kullanıcılar için bir şirketten çok daha gerçekçi ve güvenebilecekleri, kolay ulaşılabilir kendilerine yakın bir marka imajı oluşturmaktasınız.


9- Rakip firmalar sosyalleşiyor.

Markaların % 91'inden fazla sosyal medya platformu kullandığını biliyor muydunuz? Bu, rekabette geride kalmak istediğiniz bir şey değildir, çünkü oyuna geç başlamak olduğundan çok daha zor (ve daha pahalı) oynamak zorunda kalırsınız. Rakipleriniz önce potansiyel müşterilerinize ulaşır, sadakatlerini kazanırlar ve onları geri kazanmanız için epey emek ve zaman harcamalısınız, buda hiç kolay olmayacaktır.


10- Sosyal medya pazarlama sahası oldukça düz bir oyun alanıdır.


Bazı markalar diğerlerinden daha büyük reklam bütçelerine sahip olabilir, ancak sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda tüm şirketler oldukça eşit bir şekilde işe başlar. Gelişen ve viral olan insanlar ve markalar, en akıllı, dikkat çekici taktikler (veya en gülünç gifler) ve en kullanışlı, bağlantıya layık içeriği olanlardır.  

Kısacası,  hedef kitlelerine değer verenler kazanır . Çok fazla trafik almak istiyorsanız ve çevrimiçi satışlarınızı gerçekten artsın diyorsanız ,rakiplerinizin önüne geçmek içi üstün ürünler ve müşteri hizmetleri sunmanın yanı sıra kullanıcılar için eğlenceli ve onları düşünen paylaşımlarda yapmanız gerekmektedir.


11- Haberin dağılması için sosyal medya kraldır.


Bazen bir televizyon programında markanızdan veya işletmenizden bahsedilebilir kısa süreliğine ve akıllarda çok yer edinemeyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve hatta Reddit pazarlaması, gerçekleştiği anda doğru olan haberlere ön sıralarda yer veriyor. Doğru zamanda doğru haberler yayınlayın ve bazı büyük sosyal medya sitelerinin ilgilerini kazanın. Bu, geleneksel bir reklam kampanyasıyla yapamayacağınız güçte bir şey.


Satış ve Yatırım Getirisi için Sosyal Medya Pazarlamasının Önemi



12- Sosyal medya pazarlaması size daha fazla satış sağlayacaktır.


İşletmeden tüketicilere pazarlamacıların % 70'inin Facebook üzerinden müşteri aldığını biliyor muydunuz? Veya CEO'ların ve VHS'lerin % 84'ü, satın alma kararlarına yardımcı olmak için sosyal medya kullandıklarını söylüyor.
 
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, müşteri tabanınızın önünde kaldığınızda, sattığınız ürünlere ihtiyaç duyduklarında satın alma olasılıkları daha yüksektir. Sosyal medya pazarlamacılığı, şirketinizin adını potansiyel alıcıların önünde tutmaz, aynı zamanda onlara satın alma konusunda sürekli olarak teşvik etme fırsatı sunar. Kupon kodlarını, her bir sosyal kanalı için benzersiz bir kampanya ile paylaşmayı deneyin. En çok satış yapan sosyal ağın şaşkınlığa uğradığını görün.



13- Potansiyel müşterilere nokta atışı ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya'da anahtar kelimeler ile kullanıcıların ürünlerinizi  takip edebilmesi için bağlantılar ve akışlar kurarsanız , sattığınız ürünleri arayan ve doğrudan sitenizin içeriği ile ilgilenen müşterileri çok kolay belirleyebilirsiniz. Pazarlama için Twitter'ı kullanmak harika bir şeydir, ürünlerinizi şirketinizden nasıl alacaklarını öğrenmek isteyen kullanıcılara bir @ uzakta olduğunu göstermek kullanıcıları satın alma işlemine teşvik edicektir .


14- Varlığınızdan haberi olmayan kullanıcılar devamlı müşterileriniz olabilir.


Facebook ile pazarlama sürecinde muhtemelen ürünlerinizin olduğu, sektörünüz ve müşteri tabanınızla ilgili grublara katılacaksınız. Bu gruplara bağlantı göndererek, müşterilerin sitenizi incelemesine yardımcı olursunuz. Bugün bir bağlantı gönderin ve iki hafta / ay / yıl sonra bundan bir satış görebilirsiniz.


Sosyal Medya'nın Maliyetlerini (veya yatırım getirisini) Yok Sayamazsınız.


15- Bunu doğru duydunuz - ücretsizdir.

Kendi sosyal medya yönetiminizi ele alırsanız, bir sosyal ağ kampanyası yürütmek, olabildiğince maliyetsizdir. Bir sosyal medya yönetimi veya çevrimiçi PR ajansı kiralarsanız, ayda yaklaşık 3000 TL ile 7000 TL arasında bir tutarda maliyete mal olur, ancak bir dönüş görmeniz olası bir yatırım olacaktır. Çevrimiçi kişilerle etkileşimde bulunmaktan korkuyorsanız veya yazma becerileriniz istenen kadar iyi değilse, çevrimiçi bir PR ajansını işe almak kesinlikle bir yoldur. Kötü yazılı içeriğin yayınlanması veya sosyal ağ sitelerinde yanlış mesajların iletilmesi, dijital PR varlığınızı ciddi şekilde etkileyebilir.


16- Sosyal medya reklamlarındaki ROI (yatırım getirisi) rakipsiz.

Google Adwords'deki ortalama tıklama başına maliyet 1 TL ile 2 TL arasındadır ve hedeflenen anahtar kelimeye bağlı olarak, tek bir tıklama için 10 TL veya daha fazla ödeme yapabilirsiniz. Hedeflenen destekli gönderi sayesinde, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest üzerinden trafik başına tıklama 0,12 Kuruşa kadar yayınlayabilmektesiniz. Sosyal medya reklamları bu trafiği hızlı ve kolay bir şekilde getirirken neden her ziyaret için on kat daha fazla para ödüyesiniz ki?



Basitçe söylemek gerekirse, sosyal medya pazarlaması yeni bin yılda iş yapmaktır. İşletmeniz zaten sosyal ağ sitelerinde aktif değilse, şimdi başlangıç için en doğru zamanı.

Sosyal Medya Neden Önemlidir ?


Sosyal medya işletmeler için neden önemlidir ? Tüm sosyal kanallarda temsil edilmediyseniz ve takipçilerinizle düzenli olarak etkileşim kurmuyorsanız markanız gerçekten online olmadığından, sektörünüzdeki tüm haberlerden yeniliklerden ve vs geride kalmışsınız demektir.İşte dikkate almamış olabileceğiniz çok önemli bir sebep - eğlenceli! Yeni bir ürün lansmanını kutlamak için bir Twitter sohbetine,Facebook reklamları yapmak veya takipçileriniz için  kültür anketlerini paylaşmak , marka bilinirliği oluşturan, web trafiğini artıran aktivitelerdir. ve sadık müşterilere yol açar. Ancak, aynı hedeflere sahip birçok geleneksel pazarlama taktiğinin aksine, bu görevler aslında şirketiniz için gerçek değer sağlamanın yanı sıra eğlencelidir.




Yorumlar