İçerik Oluşturma, Sosyal Medya Pazarlaması ve Dijital Stratejiler

Gerçekten “sosyal medya stratejisi” nedir? Bunun cevabı oldukça karmaşık. Sosyal medyada popülerlikteki bir artış, bir strateji uyguladığınız ya da sadece organik bir büyüme ? Görülmesi kolay olan şey, başarılı hesapların profillerini çalıştırma biçiminde göze çarpan şekillerdir.



Ama, “şanslı” olanlar yok mu ?

İnsanların ve işletmelerin bazen sosyal medyada şanslı olduklarını inkar etmiyoruz. İçeriği  “viral” veya , anlık şöhreti sağlayan bir ürün yaratmayı başarırlar. Şanslı olmanın problemi başarınızı devam ettirmeyi bilememektir günümüzde bir çok örneği var. Gerekli olan bir sisteme sahip olmak ve sürekli olarak bahsettiğimiz koşulları oluşturmak, sosyal medyada başarılı olmanızı sağlayacaktır.

 Araştırma, araştırma ve daha fazla araştırma.
Stratejinin kendisi hakkında endişelenmeden önce, pazarlama ve platformların tüm temellerini anlamanız gerekir. İnternetteki çeşitli bilgi kaynaklarından yeterli derecede sosyal medya stratejisi oluşturma veya yönetimi hakkında çok fazla bilgi mevcut bulunmaktadır ancak içlerinden en doğru ve başarılı olanları uygulamanız size artı katacaktır, işinize yarıyacak sosyal medya yönetimi bilgi bloglarından biri ; https://takipcisatinaltr.wordpress.com/

Stratejinizin ne olması gerektiği sorusuna cevap vermek için kendinize bir kaç soru sormalısınız. “Hedef demografim nedir?”, “Hedef demografimin yaş grubu nedir” ve “bu ürünü veya hizmeti hangi açılardan pazarlamak istiyorum” büyük bir başlangıç mı? Net bir resim elde etmek için ihtiyaç duyduğunuz kadar soru sorun ve daha sonra pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz.

İnsanların etkileşime gireceği içerikler oluşturmak.


Pazarlamanız için hangi yöne gideceğinizi ayrıntılı bir şekilde inceledikten sonra, bazı içerikler oluşturduğunuz anda. İçerik herhangi bir şey olabilir, ancak olasılıklar bloglar, resimler ve videolar şeklinde olacaktır. Bazı kişiler, iyi bir şekilde bağlanmış veya karizmatik olsalar da zirveye çıkıp bir podcast oluşturabilirler, ancak şimdilik ilk etapta basit kalacağız ve blog'la başlayacağız.


Blog bilgi merkeziniz olarak çalışmalıdır. İyi bir blog ile harika bir blog arasındaki fark, ikincisinin öğrettiği şeydir. İnsanlar geldikleri zamandan daha fazla bilgi sahibi olacaklarını bildikleri takdirde blog'unuza geri dönerler. Bir blogun en iyi kısmı, içeriğinizin geri kalanıyla etkileşimi takip etmek için kullanabilmenizdir.

Görüntüler ve videolar aynı prensiplerin çoğunda çalışır. Bunu söylemeden bilmeniz gerekli kalite her şeydir. Son teknoloji ürünü bir kamera ve mikrofon rahatsız edici bir masraf gibi görünebilir, ancak bu profesyonellik ve içerik kalitesine yapılan bir yatırımdır. Eğer video yapmayı planlıyorsanız içeriğiniz kesinlikle sağlam olmalıdır.

İnsanlar içeriklerinizden zevk almazlarsa size zaman ayıracaklarını aklınızdan çıkarın, sizin gibi başka bir çok işletme ile rekabet ediyorsunuz unutmayın. Özgünlük her şeydir. Sayfanız için bir "his" seçin ve tutarlı olun. Bu his temelde markanızı oluşturacak olan temel ihtiyacınızdır..

Bu işin temeli.


Temelleri biliyorsanız, ne araştırma yapacağınızı biliyorsunuz. Düzgün araştırma yaptığınızda, hareket halinde uygun bir plan belirleyebilirsiniz. Bu uygun plan, orijinal ve eğlenceli bir görüntü, video veya blog yayına dönüşen tüm öğeleri içerecektir. Sürekli olarak bu forumülü kullanmak için bir yöntem oluşturduğunuzu varsayalım, bir marka stratejiniz var.

Piyasalar ve reklam yöntemleri her zaman değişmektedir. İçerik oluşturma ve çevrimiçi pazarlama sürekli bir akış durumundadır. Her zaman değişiyor ve daima zorlu. Umarım, meydan okuma sizin gibi diğer işletmeler için olduğu kadar sizin içinde heyecan vericidir, eğer öyleyse kesinlikle doğru kariyer yolundasınız. İyi içerik doğru kurallarla birleşince kazanacaksınız herkese iyi şanslar .